Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2018

30ωρο υποχρεωτικής παραμονής εκπαιδευτικών στα σχολεία...
Νέα τομή στην εκπαίδευση...


Ζαμπόν γίναμε...


Με αφορμή ανάρτηση του καλού φίλου Χάρη Μόχλα!
(Ενημερώνω ως Χάρης προς Χάρη...)

Ο νόμος σήμερα προβλέπει ότι ο Διευθυντής σχολικής μονάδας έχει την δυνατότητα να ζητήσει από τον εκπαιδευτικό την παραμονή στην σχολική μονάδα το πολύ μέχρι τριάντα ώρες, εφόσον υπάρχει εργασία, πέραν των διδακτικών καθηκόντων.Η νέα διάταξη προβλέπει την υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στην σχολική μονάδα τριάντα ώρες εβδομαδιαίως.Εμφανής η διαφορά...


Η διάταξη αυτή θα ήταν απολύτως λογική, αν στον χώρο του σχολείου υπήρχε για τον εκπαιδευτικό το προσωπικό γραφείο, ώστε να διορθώσει γραπτά, να μελετήσει, να ετοιμάσει σημειώσεις. Από την στιγμή που σε ένα γραφείο συνωστίζονται 25-30 εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι η παραμονή δεν σημαίνει τίποτε απολύτως. Είναι άλλη μια αστεία μεταρρύθμιση...

Χρόνια τώρα όλοι οι υπουργοί παιδείας, μηδενός εξαιρουμένου, μίλησαν για "τομές" στην παιδεία.Κοινό χαρακτηριστικό όλων των τομών ήταν  το ότι καμία δεν χρειαζόταν χρήματα!!! Έτσι κατάντησαν την παιδεία το συντομότερο Ευρωπαϊκό ανέκδοτο και συνεχίζουν ακάθεκτοι την γελοιοποίηση της χώρας.

Ποιο θα έπρεπε να είναι το σχολείο του σήμερα.

α. Καμία σχολική μονάδα κάτω των πεντακοσίων-εξακοσίων μαθητών, ώστε οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν να είναι πλήρους απασχόλησης, να γνωρίζουν την μονάδα, να γνωρίζουν τους μαθητές, να έχουν σχέση προσωπική με τους γονείς.

β.Με αυτόν τον αριθμό των μαθητών , θα ήταν δυνατόν οι μαθητές να δείξουν τις ιδιαίτερες δεξιότητες, καθότι θα ήταν εφικτό το να δημιουργηθεί ομάδα ποδοσφαίρου, ομάδα μπάσκετ, κολύμβησης, θεατρική ομάδα, χορού. Θα είχαν νόημα προγράμματα επιστημονικών συνεργατικών αναζητήσεων στον τομέα της φυσικής, της χημείας, των μαθηματικών, στην επιστημονική γενικώς ενασχόληση.

γ.Πρόγραμμα σπουδών που θα περιείχε την ουσιαστική παιδεία, η οποία ως γνωστόν  έχει απαραίτητα συστατικά την μουσική, τον χορό, τον αθλητισμό, εκτός των αποστεωμένων και αντιπαθητικών πλέον για τους μαθητές γνώσεων των βασικών "επιστημών".

δ.Εξυπακούεται ότι ένα σχολείο σύγχρονο και παραγωγικό, έχει εστιατόριο για την ασφαλή διατροφή του συνόλου των μαθητών, κολυμβητήριο, αίθουσα χορού, αίθουσα θεάτρου, βιβλιοθήκη, γήπεδα αθλητικών δραστηριοτήτων και φυσικά ο κάθε καθηγητής την δική του μόνιμη αίθουσα διδασκαλίας με το απαραίτητο υλικό, την προσωπική του βιβλιοθήκη, και την δική του πινελιά στην διαμόρφωση.

Αλλά αυτά φίλε Χάρη θέλουν χρήματα...Για αυτό οι όποιες "τομές" είναι απλά παρεμβάσεις καταστροφικές, διότι εκτός του ότι γελοιοποιούν την έννοια της "τομής", έχουν δημιουργήσει ένα σύνολο αλληλοσυγκρουόμενων διατάξεων που αφορούν κυρίως το σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και που κανείς πλέον δεν είναι ασφαλής για το τι θα ισχύει το επόμενο δίμηνο!!!! 

Η παιδεία χρειάζεται οικονομική στήριξη, υποδομές, περιεχόμενο σπουδών, και πολιτικό θάρρος συγκρούσεων όπου απαιτείται. 

 Και αυτά δεν υπάρχουν...Δυστυχώς.


Υπενθυμίζω φίλε Χάρη ότι υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο τριάντα ωρών για πρώτη φορά δοκίμασε να εφαρμόσει ο αείμνηστος Έβερτ το 90 και τώρα επανέρχεται με τον αγαπητό Γαβρόγλου....Τώρα ή ο Έβερτ ήταν  αριστερός ή ο Γαβρόγλου δεξιός...Διαλέγεις..


















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου